#اختصاصی_عدلنامه   انتقاد تند عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز به سخنگوی اسکودا: آقای کیانی، شما خیلی نایس هستید! چرا به داوطلبان آزمون‌ وکالت بند کرده اید؟
#اختصاصی_عدلنامه   انتقاد تند عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز به سخنگوی اسکودا: آقای کیانی، شما خیلی نایس هستید! چرا به داوطلبان آزمون‌ وکالت بند کرده اید؟
عدلنامه: صبح روز گذشته، کیانی، نایب رئیس و سخنگوی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران طی مصاحبه ای با اعتماد گفت: [با تصویب قانون تسهیل مجوز های کسب و کار] وکلای کانون بیکار نمی‌نشینند، در وهله نخست، کارنامه چند ساله این افراد بی‌صلاحیت منتشر خواهد شد تا مردم بدانند چه فردی دارای صلاحیت علمی در حوزه وکالت است و چه فردی فاقد این صلاحیت‌هاست.

صبح روز گذشته، کیانی، نایب رئیس و سخنگوی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران طی مصاحبه ای با اعتماد گفت: [با تصویب قانون تسهیل مجوز های کسب و کار] وکلای کانون بیکار نمی‌نشینند، در وهله نخست، کارنامه چند ساله این افراد بی‌صلاحیت منتشر خواهد شد تا مردم بدانند چه فردی دارای صلاحیت علمی در حوزه وکالت است و چه فردی فاقد این صلاحیت‌هاست. بر اثر این شفاف‌سازی مردم متوجه می‌شوند که کدام فرد با صلاحیت علمی پروانه کار کسب کرده و کدام فرد مبتنی بر این رانت قانونی، موفق به کسب مجوز شده است. با این شفاف‌سازی، بخش قابل توجهی از ابهامات برای مردم روشن می‌شود.

در پی این اظهارات بحث برانگیز ابراهیم کیانی، فرحناکیان، عضو جدید و علی البدل هییٔت‌مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در صفحه اینستاگرامش انتقادات تندی به نایب ریٔیس و سخنگوی اسکودا مطرح ساخت و نوشت:«فرار رو به جلو زودتر از آنچه که فکر می کردم، شروع شد. چرا قبل از تصویب قانون این کارنامه افراد بی‌صلاحیت را منتشر نکردید؟ انتشار آن موقع و الآن این لیست چه مشکلی را حل می کند؟ شما خیلی نایس هستید. دستاوردتان همین بس که به اینجا کشیده که پس از تصویب قانون یاد انتشار لیست بی‌خاصیت افتاده‌اید.»
وی به همین نوشته بسنده نکرد و طی استوری اینستاگرامی دیگری نوشت:« وقتی گوش شنوا برای شنیدن وجود ندارد همین طور حرفشان را تکرار نمی کنند بلکه دنبال راه حل جدیدتری می گردند. اساساً چرا فکر نمی کنید که حرفتان ایراد دارد. من می‌دانم. چون “تعارض منافع” دارید بین وکلایی که از آن‌ها رأی می گیرید و صلاحی که نمایندگان مجلس برای مردم بدان اعتقاد دارند. از ایجاد تعادل بین این دو منفعت متعارض عاجز ماندید. به ضعیف ترین ذی نفع این چرخه یعنی داوطلبان آزمون وکالت بند کرده اید.»