آزادی ۵۳۴ زندانی غیر عمد با اجرای پویش «بنام پدر»
آزادی ۵۳۴ زندانی غیر عمد با اجرای پویش «بنام پدر»
عدلنامه: ستاد دیه کشور در آستانه میلاد حضرت علی علیه‌السلام با اجرای پویش مردمی «بنام پدر» ظرف دو هفته زمینه آزادی ۵۳۴ زندانی جرایم غیر عمد را فراهم نمود.

به گزارش عدلنامه بر اساس اعلام ستاد دیه کشور به برکت نام نامی علی علیه‌السلام و در آستانه روز مرد به همت نمایندگی‌های ستاد دیه سراسر کشور از تاریخ ۱۳ دی ماه تا به امروز زمینه آزادی ۳۷ زندانی زن و ۴۹۷ بدهکار مرد گرفتار در جرایم غیر عمد با رقم بدهی بالغ بر ۶ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال فراهم شد.

در این خصوص مردم اصفهان با استخلاص ۵۶ بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست فعال‌ترین استان‌ها قرار گرفته و استان‌های خراسان‌رضوی و تهران هر کدام با آزادی ۴۲ و ۳۹ محبوس واجد شرایط در رتبه‌های بعد جای دارند.

از مجموع ۵۳۴ زندانی مساعدت شده تنها ۹ نفر بابت پرداخت دیه و الباقی به تفکیک، ۳۲۷ نفر بابت صدور چک یا امضاء سفته، ۱۴۳ نفر بابت تعهد مهریه‌های پرداخت نشده و ۵۵ مرد ایرانی نیز بابت ناتوانی در تامین نفقه زوجه یا اولاد در بند بودند که به برکت طرح انساندوستانه «بنام پدر» و به حرمت امیرالمومنین علی علیه‌السلام از حبس آزاد و به آغوش پر مهر خانواده بازگشتند.

از نکات قابل توجه در رسیدگی به پرونده این مددجویان، گذشت نزدیک به ثلث دیون مورد مطالبه از جانب اولیاءدم و شکات خصوصی بود که روند آزادی‌ها را تسهیل کرد و تسریع بخشید./باشگاه خبرنگاران جوان