بازگشتِ بپیچون ها به زندان!
بازگشتِ بپیچون ها به زندان!
عدلنامه: ممنوعیت تبعیض در ارائه خدمات به زندانیان و بی اعتنائی به برخی تشخّص‌ها در آغازین روزهای خدمت در سازمان زندان‌ها، ابلاغ شد.

به گزارش اختصاصی عدلنامه، پیرو اخبار منتشر شده پیرامون عدم حضور حسن فریدون و مهدی هاشمی در زندان، به گفته دادستانی تهران، حسین فریدون در مرخصی استعلاجی و درمانی به سر می‌برد و با توجه به تجویز پزشکی قانونی، وی تحت درمان و مداوا قرار دارد لذا مقرر شده که پس از اقدامات درمانی به زندان جهت ادامه تحمل حبس عودت داده شود.
همچنین پیرامون مهدی هاشمی، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: «در پی اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در روزهای اخیر مبنی بر “اعطای مرخصی بدون سقف زمانی” به مهدی هاشمی، به اطلاع می‌رساند، هیچگونه مرخصی بی‌وجهی به نامبرده اعطا نشده است و محکوم علیه، طبق قانون برای مدت مشخصی به مرخصی اعزام شده بود، ولی مدتی است در غیبت به سر می‌برد. متاسفانه نامبرده پس از پایان زمان مرخصی، از مراجعت به زندان و ادامه دادن حبس خودداری نموده و غیبت کرده است؛ اخطار قانونی لازم به وی داده شده است و چون به زندان بازنگشته است، بر همین اساس حکم جلب این محکوم صادر شده است».
تنها چند ساعت پس از اظهارنظر مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیس سازمان زندان‌ها در توئیتر خود نوشت: «آقای مهدی هاشمی مرخصی بدون سقف نداشته، بلکه غیبت کرده است. چندی قبل هم، غیبت ایشان از طرف زندان، به دادستانی اعلام شد. او الان در زندان اوین است. ممنوعیت تبعیض در ارائه خدمات به زندانیان و بی اعتنائی به برخی تشخّص‌ها در آغازین روزهای خدمت در سازمان زندان‌ها، ابلاغ شد».
بدین ترتیب، ظاهراً دوران پیچاندن زندان از سوی نامبردگان به اتمام رسیده و مهدی هاشمی در زندان به سر می‌برد و حسین فریدون نیز پس از طی مراحل درمان به زندان باز خواهد گشت.