معاون قضایی دادستان کل کشور: بساط سارقان خشن به زودی جمع می‌شود
معاون قضایی دادستان کل کشور: بساط سارقان خشن به زودی جمع می‌شود
عدلنامه: عمرانی گفت: مردم در روزهای آینده شاهد خبرهای خوبی در برخورد درخور و شایسته با افرادی كه نظم و امنیت جامعه را به هم می‌ریزند خواهند بود.

به گزارش عدلنامه، معاون قضایی دادستان کل کشور در مورد برخورد با سارقان خشن و زورگیران اظهار کرد: با توجه به اینکه اخیراً شاهد صحنه‌های زورگویی و سرقت‌ها و خفت گیری‌های زیادی هستیم حسب دستور ریاست قوه قضائیه و دادستان کل، قرارگاهی در دادستانی تشکیل شده که به این مسائل رسیدگی کند.

وی افزود: مردم در روزهای آینده شاهد خبرهای خوبی در برخورد درخور و شایسته با افرادی که نظم و امنیت جامعه را به هم می‌ریزند خواهند بود.

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه برخی از این سارقان فقط سرقت نمی‌کنند و بلکه با سلاح در ملأ عام حاضر می‌شوند و باعث ترس و وحشت در بین مردم می‌شوند گفت: زنجیره قوه قضائیه این موضوع را رصد می‌کند و امیدواریم که در کوتاه ترین مدت و همان محل ارتکاب جرم به سزای اعمال خود برسند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا در این زمینه خلأ قانونی وجود دارد یا خیر بیان کرد: سرقت انواع مختلفی دارد؛ برخی سرقت‌ها موجب حد و برخی سرقت‌ها موجب تعزیر می‌شود. مثلاً در قانون آمده که سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان قابل گذشت است اما وقتی شاکی و مالباخته دارد فرقی با جرایم دیگر ندارد.

عمرانی در رادیو گفت وگو با اشاره به اینکه قوه قضائیه با همین قوانین موجود هم باید با سارقان برخورد کند گفت: عده‌ای از سارقان در روز روشن خفت گیری می‌کنند و با چاقو و سلاح‌های دیگر به مردم صدمه می‌زنند که مجازات سنگینی دارد چون علاوه بر سرقت، محاربه را هم شامل می‌شود که از جرایم سنگین اسلامی است و حد دارد.

معاون قضایی دادستان کل کشور عنوان کرد: دادستانی کل، عزم خود را جزم کرده که با زنجیره قوه قضائیه این موضوع را پیگیری کند، پرونده‌ها به صورت خارج از نوبت رسیدگی شوند و این افراد در همان محل ارتکاب جرم مورد مجازت قرار گیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امنیت ایران در کل دنیا زبانزد است گفت: برخی سرقت‌ها تنها یک سرقت خالی نیست گاهی نمایش قدرت و زیر سوال بردن امنیت کشور و القای این موضوع به مردم نیز هست که در برخی موارد پای نفوذی‌ها و توطئه‌هایی در کار است.

عمرانی تصریح کرد: مجازات سنگینی در انتظار این افراد است و اجازه داده نخواهد شد که اینها مردم را نگران کنند./باشگاه خبرنگاران جوان