سخنگوی سازمان ثبت اسناد: ۴۰۰ هزار و ۷۸۳ فقره سند ازدواج الکترونیک صادر شده است
سخنگوی سازمان ثبت اسناد: ۴۰۰ هزار و ۷۸۳ فقره سند ازدواج الکترونیک صادر شده است
عدلنامه: کشاورز گفت: با راه‌اندازی سند الکترونیکی ازدواج، اسناد فیزیکی حذف شد و از آبان ۱۴۰۲ تاکنون ۴۰۰ هزار و ۷۸۳ فقره سند الکترونیکی ازدواج صادر شده است.

صفدر کشاورز، سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: مشکلات ثبت سنتی ازدواج و طلاق موجب شد تا مشخصات طرفین و ثبت واقعه ازدواج یا طلاق در دفاتر الکترونیک انجام شود بنابراین با راه‌اندازی سند الکترونیکی ازدواج اسناد فیزیکی حذف شد و از تاریخ ۳ آبان ۱۴۰۲ تا کنون ۴۰۰ هزار و ۷۸۳ فقره سند الکترونیکی ازدواج صادر شده است.

وی افزود: ابتدای امر با راه‌اندازی این سند مشکل درج شروط ضمن عقد را داشتیم و در زمان راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی ازدواج اعلام شده بود که ضرورتی ندارد شروط ضمن عقد در سند ازدواج درج شود؛ بنابراین زوجین را با مشکلاتی مواجه کرده بود لذا مقرر شد که در نسخه جدید سامانه، شروط ضمن عقد نیز در اسناد الکترونیکی درج شود بنابراین این مسئله نیز اصلاح شد.

سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: در حال حاضر که سند الکترونیکی ازدواج صادر می‌شود شروط ۱۲ گانه‌ای که در نکاحیه‌های قدیم بود عینا در این سند الکترونیک جدید نیز درج می‌شود بنابراین در این حوزه مشکل خاصی وجود ندارد.

کشاورز اظهار کرد: زوجین همچنین می‌توانند حین تنظیم سند رسمی الکترونیکی درباره شروط ضمن عقد خارج از آن شروط ۱۲ گانه به توافق برسند، شرط کنند و انگشت بزنند./yjc