دستگیری کلاهبردار با عنوان مسئول عالی رتبه دفاتر آیات عظام و موسسات قرآنی
دستگیری کلاهبردار با عنوان مسئول عالی رتبه دفاتر آیات عظام و موسسات قرآنی
عدلنامه: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: کارآگاهان، کلاهبرداری را که با معرفی خود به عنوان مسئول عالی رتبه در دفاتر آیات عظام و موسسات قرآنی توانسته بود از شهروندان ۵۰ میلیارد ریال اخاذی کند را شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش عدلنامه، سرهنگ عبداله چولکی روز شنبه اظهار داشت: در پی دریافت پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان بلافاصله کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پیگیری این پرونده را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد فردی به هویت معلوم به عنوان مشتری به شکات مراجعه و خود را مسئول عالی رتبه در دفاتر آیات عظام و موسسات قرآنی معرفی و مدعی شده است که تعدادی فیش آپارتمان و حواله خودروهای وارداتی به نام خود دارد که به علت عدم توانایی در تکمیل موجودی، حاضر به واگذاری این حواله‌ها است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: در ادامه، نامبرده با جعل تعدادی فرم واگذاری، فیش بانکی و سربرگ از چند شهروند به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری و متواری می‌شود.

وی تصریح کرد: بلافاصله با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در حالی که متهم تغییر چهره داده بود، توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد که پس از تکمیل تحقیقات به دادسرا اعزام و روانه زندان شد.

سرهنگ چولکی خطاب به شهروندان گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک به نزدیکترین پایگاه پلیس و یا مرکز فوریت های پلیسی جهت بررسی اطلاع دهید./ایرنا