از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ پرداخت هزینه مالیات نقل و انتقال و عواض خودرو اعم از کارکرده یا صفر به عهده فروشنده می‌باشد
از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ پرداخت هزینه مالیات نقل و انتقال و عواض خودرو اعم از کارکرده یا صفر به عهده فروشنده می‌باشد
عدلنامه: با توجه به عدم وجود رویه یکسان و بروز اختلاف و ایجاد نارضایتی بین متعاملین در راستای هماهنگ سازی و وحدت رویه بنا به تصمیم هیئت مدیره صنف فروشندگان اتومبیل تهران از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ پرداخت هزینه مالیات نقل و انتقال به عهده فروشنده می‌باشد و مراجعین به اعضای صنف می‌توانند از پرداخت وجه تحت این عنوان خودداری نمایند و در صورت تخلف مراتب را به اتحادیه گزارش و ایفای حق نمایند.

نائب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو اعلام کرد: با توجه به عدم وجود رویه یکسان و بروز اختلاف و ایجاد نارضایتی بین متعاملین در راستای هماهنگ سازی و وحدت رویه بنا به تصمیم هیئت مدیره صنف فروشندگان اتومبیل تهران از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ پرداخت هزینه مالیات نقل و انتقال به عهده فروشنده می‌باشد و مراجعین به اعضای صنف می‌توانند از پرداخت وجه تحت این عنوان خودداری نمایند و در صورت تخلف مراتب را به اتحادیه گزارش و ایفای حق نمایند.

همچنین وزارت صمت نیز در بخشنامه‌ای جدید اعلام کرد: تمامی واحدهای صنفی مرتبط با خرید و فروش خودرو موظفند مالیات مربوط به نقل و انتقال را از فروشندگان دریافت و نسبت به انجام مراحل قانونی اقدام کنند. همچنین، نظارت دقیق‌تری بر عملکرد صنوف مرتبط اعمال می‌شود تا مطابق با ماده ۵۷ قانون نظام صنفی، هرگونه تخلف در این زمینه به سرعت پیگیری و گزارش شود.