کاهش میزان محکومیت اسکودا در پرونده گرانفروشی درآزمون وکالت ۱۴۰۲ به ۲۴ میلیارد تومان
کاهش میزان محکومیت اسکودا در پرونده گرانفروشی درآزمون وکالت ۱۴۰۲ به ۲۴ میلیارد تومان
عدلنامه: بر اساس دادنامه جدید شعبه ۶۳ بدوی سازمان تعزیرات حکومتی درخصوص واخواهی اسکودا در پرونده گرانفروشی در آزمون وکالت ۱۴۰۲  محکومیت اسکودا در این پرونده گرانفروشی درآزمون وکالت ۱۴۰۲ از ۱۲۰ میلیارد تومان به ۲۴ میلیارد تومان تقلیل یافته است.

بر اساس  دادنامه روز گذشته شعبه ۶۳ بدوی سازمان تعزیرات حکومتی درخصوص واخواهی اسکودا در پرونده گرانفروشی در آزمون وکالت ۱۴۰۲  محکومیت اسکودا در این پرونده  از ۱۲۰ میلیارد تومان به ۲۴ میلیارد تومان تقلیل یافته است.

پیش از این  شعبه شصت و سه سازمان تعزیرات حکومتی در رأیی به تاریخ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ، اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران را به پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان جریمه بابت اتهام گرانفروشی در برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ محکوم کرده بود که با واخواهی آن موافقت شد.

در نهایت بر اساس دادنامه روز گذشته شعبه ۶۳ بدوی سازمان تعزیرات حکومتی درخصوص واخواهی اسکودا در پرونده گرانفروشی در آزمون وکالت ۱۴۰۲ اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا) به ممهور نمودن پروانه واحد به مهر «تخلف اول» و پرداخت مبلغ ۲۴۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ (دویست و چهل میلیارد ریال) جریمه نقدی به حساب خزانه دولت (معادل بیش از ۲ برابر مبلغ گران فروشی به عنوان حداقل جریمه قانونی دادنامه و اخواسته) محکوم شده است.

همچنین در این دادنامه که روز گذشته صادر شده، اعلام شده است که  رای صادره ظرف ده روز از طرف محکوم علیه و شاکی قابل تجدید نظر خواهی در شعب تجدید نظر میباشد و پس از آن قطعی خواهد بود./وکلاپرس