نمایندگان مجلس تمایلی برای عضویت در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ندارند
نمایندگان مجلس تمایلی برای عضویت در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ندارند
عدلنامه : رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای ایران گفت: بسیاری از نمایندگان مجلس تمایلی برای عضویت در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ندارند که نشان از کم توجهی به این ۲ موضوع بسیار مهم است.

به گزارش عدلنامه ، جعفر کوشا ، رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای کشور ، روز پنج شنبه در نشست بررسی مسایل حقوقی و قضایی جامعه که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در قزوین برگزار شد، افزود: تمامی قوانین باید در محوریت عدالت وضع شوند و قاضی به عنوان فرد عادل به دنبال تبیین عدالت باشد.
وی اظهار داشت: یکی از نیازهای روز جامعه، تقویت عدالت در مفهوم عرفی و حقوقی قوه قضائیه با کمک مجلس شورای اسلامی است.

کوشا بیان کرد: عدالت موضوع اصلی هر سه سوگندنامه قاضی، نماینده مجلس و وکیل است و قانون از نماینده های مجلس می‌خواهد عادل باشند، قاضی نیز باید عادل باشد و در زمانی که حکم صادر می‌کند باید به دنبال اجرای عدالت باشد و وکیل هم باید در اجرای عدالت حساس باشد.
وی با بیان اینکه تعاملات بین این سه باید از باب تفاهم باشد، اظهار داشت: وحدت، تعامل، همکاری و هماهنگی هرچه بهتر و بیشتر درمیان آنها به توسعه عدالت در جامعه می انجامد.
وی با بیان اینکه اگر تعاملات بر اساس عدالت جلو برود، جامعه تهی از مشکلات کنونی می‌شود ، افزود: متاسفانه در کمیسیون حقوقی و قضایی ، نمایندگان رغبتی در عضویت این کمیسیون ندارند و این موضوعات نشان از عدم توجهات لازم نمایندگان مجلس به قوه قضائیه و نهاد وکالت است.
وی اظهار داشت: بسیاری از مسائل مطرح کشور به جای آن که در کمیسون قضایی و حقوقی مجلس حل شود ، در سایر کمیسیون ها بررسی می‌شود.

رییس اتحادیه کانون وکلای کشور در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: قوه قضائیه در توسعه عدالت گام مثمرالثمری برداشته است و شفافیت در آرا و استدلال آرا می تواند گواه این موضوع باشد.

وی افزود: هم‌اکنون عدالت به معنای عمل به قانون است و همه ما به این مفهوم باور داریم به همین دلیل هم همه باید در راستای تحقق قانون قدم برداریم.

کوشا در پایان تاکید کرد: تعامل قوه قضائیه و نهاد وکالت با مجلس شورای اسلامی ، تاثیر به سزایی در داشتن حیات اجتماعی عدالت خواه دارد /خبرگزاری ایرنا