یک گیلانی در راه وزارت دادگستری
یک گیلانی در راه وزارت دادگستری
عدلنامه : شنیده ها حاکی از تمایل دولت سیزدهم برای بکارگیری محمدجواد حشمتی، رئیس کل دادگستری استان تهران در بدنه دولت و در رأس وزارت دادگستری دارد.

به گزارش عدلنامه، شنیده ها حاکی از تمایل دولت سیزدهم برای بکارگیری محمدجواد حشمتی، رئیس کل دادگستری استان تهران در بدنه دولت و در رأس وزارت دادگستری دارد.
برخی نیز حشمتیِ ۵۸ ساله را از گزینه های استانداری گیلان نیز برمی‌شمارند.
سمت‌های قضایی ‌حشمتی از سال ۶۱ آغاز و تاکنون با عناوین دادیار، جانشین دادستان، دادستان، بازپرس، رئیس دادگاه در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و تهران، دادیار دادسرای دیوان عالی‌کشور، رئیس‌کل دادگستری استان‌ گیلان، قاضی دیوانعالی کشور و معاون سازمان بازرسی کل کشور مشغول به کار بوده است.
علاوه بر این و با حفظ سمت‌های قضایی، به عنوان عضو و یا رئیس هیأت‌های تخلفات اداری و هسته گزینش فعالیت داشته و چند سال نیز جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری بوده است.
حشمتی لیسانس خود را در دانشکده علوم قضایی و فوق لیسانس را در رشته حقوق خصوصی از دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تهران (واحد مرکز) و با دفاع از پایان نامه با موضوع «بررسی تطبیقی قاعده ی مایضمن» اخذ کرده است.
در طول تحصیل و کار قضایی علاوه بر پایان نامه، در موضوعاتی مانند «بررسی پیرامون حقوق مدنی جنین»، «مقایسه اجمالی اعاده دادرسی کیفری با اعاده دادرسی مدنی»، «مبانی حقوقی پیشگیری از وقوع جرم » و … بررسی و کار تحقیقی داشته است.
همچنین عضو افتخاری در جمعیت مردمی مبارزه با اعتیاد با هدف اطلاع‌رسانی، آموزش و ارائه مشاوره به معتادین و خانواده‌های آنان و سازمان‌ها و نهادهای درگیر و مبتلا به در این خصوص، انجام چندین مسافرت خارج از کشور به منظور شرکت در اجلاس‌ها و شناخت راه کارهای علمی روز دنیا، تبادل اطلاعات و تجربیات مفید فی مابین در مورد موضوعاتی مانند امنیت مرز، درمان معتادین با محوریت خانواده، جلوگیری از کشت خشخاش در افغانستان و قاچاق مواد مخدر، شرکت در کمیته‌ها و کمیسیون‌های تخصصی داخلی راجع به تهیه و تدوین و مواردی از این دست، یافته‌هایی است که در کنار امور قضایی و اجرایی در کارنامه بیش از سه دهه فعالیت خود دارد.
محمد جواد حشمتی مهذب اهل روستای کیشه‌خانی شهرستان ماسال استان گیلان است.