سهم وکلای دادگستری از حق بیمه صندوق حمایت از ۸ به ۱۱ درصد افزایش یافت
سهم وکلای دادگستری از حق بیمه صندوق حمایت از ۸ به ۱۱ درصد افزایش یافت
عدلنامه: هیأت وزیران در مصوبه ای به اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ۸ قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری پرداخت و حق بیمه وکلای دادگستری به صندوق حمایت را افزایش و حق بیمه کانون های وکلا را کاهش داد.

به گزارش عدلنامه، هیأت وزیران در جلسه روز یکشنبه(۳ مرداد ۱۴۰۰) به اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ۸ قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری اقدام کرد و درصد پرداختی وکلا و کانون های وکلا به این صندوق را تغییر داد.

افزایش ۳ درصدی حق بیمه وکلای دادگستری و کاهش ۳ درصدی حق بیمه کانون های وکلا

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت دادگستری، آیین‌نامه اجرایی ماده (۸) قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری موضوع تعیین نرخ و ترتیب پرداخت حق بیمه مشمولان این قانون را اصلاح کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور، وکلا و کارگشایان دادگستری و کانون وکلای دادگستری، به مأخذ ارقام مندرج در این آیین‌نامه، مکلف به پرداخت حق بیمه ماهانه (سهم بیمه‌شده ۱۱ درصد و سهم کانون یک درصد) هستند.

پرداخت مستمری به بازماندگان وکیل متوفی در صورت پرداخت حق بیمه سه سال آخر حیات وی

همچنین در مصوبه هیأت وزیران آمده است: در صورت فوت بیمه‌شده‌ای که نسبت به پرداخت حق بیمه‌ها در سه سال آخر حیات اقدام نکرده باشد، چنانچه بازماندگان وی که واجد شرایط مندرج در این آیین‌نامه باشند و حق بیمه‌های معوقه را به نرخ روز و با احتساب سهم کانون به صندوق پرداخت کنند، استحقاق دریافت مستمری بازماندگان را خواهند داشت.

به نظر می آید این اصلاح آیین نامه منجر به بروز انتقاداتی علیه صندوق حمایت وکلا شده و نارضایتی وکلای دادگستری نسبت به این صندوق را دوچندان کند./وکلاپرس