در نشست خبری هیأت رئیسه اسکودا با خبرنگاران مطرح شد: خروجی منفی قانون تسهیل، در آینده خود را نشان خواهد داد   
در نشست خبری هیأت رئیسه اسکودا با خبرنگاران مطرح شد: خروجی منفی قانون تسهیل، در آینده خود را نشان خواهد داد   
عدلنامه: نشست خبری رئیس و نواب اسکودا با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار صبح امروز یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ در محل اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران برگزار شد.

نشست خبری رئیس و نواب اسکودا با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار صبح امروز یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ در محل اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران برگزار شد.

به گزارش عدلنامه و به نقل از روابط عمومی اسکودا، در این نشست دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در ایام اخیر شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بودیم که دکتر مسعود پزشکیان به پیروزی رسیدند و امیدواریم که مطالبات مردم به خصوص در حوزه اقتصاد را برآورده کنند. همچنین انتخابات مجلس شورای اسلامی در اواخر سال گذشته برگزار شد و جمع کثیری از وکلا و حقوقدانان وارد خانه ملت شدند، هرچند که متاسفانه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس آخرین کمیسیونی است که نمایندگان مجلس وارد آن می‌شوند، ولی امیدواریم که فراکسیون وکلا و حقوقدانان در مجلس در این چهار سال تشکیل شود تا چالش‌های حقوقی و قضایی را حل و فصل کنند.

رئیس اسکودا همچنین به چالش‌های نهاد وکالت در موضوع قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اشاره کرد و گفت: انتظار ما این است که رسانه‌های کشورمان مناظره‌های چالشی میان مخالفان و موافقان قانون تسهیل برگزار کنند؛ چراکه کانون وکلا در سال گذشته حدود ۱۳ هزار نفر و مرکز وکلای قوه قضائیه به صورت جداگانه در هر دو نوبت آزمون خود ۱۰ هزار نفر را جذب کردند که این ارقام بسیار خطرناک هستند و کیفیت آموزش در نهاد وکالت را به شدت کاهش می‌دهد. خروجی منفی قانون تسهیل، در آینده خود را نشان خواهد داد.

در ادامه این نشست خبری نیز دکتر ابراهیم کیانی هرچگانی، نایب رئیس اسکودا در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برگزاری آزمون و انعقاد قرارداد با سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور برای برگزاری آن اظهار کرد: قرارداد برگزاری آزمون کارآموزی وکالت همواره یکی دو ماه قبل از برگزاری آزمون منعقد می‌شود و برای سال جاری هم اتحادیه به عنوان نماینده کانون‌های وکلا هفته اول شهریور قرارداد را منعقد خواهد کرد. همچنین دفترچه ثبت‌نام آزمون، نیمه دوم شهریور منتشر می‌شود و آزمون هم همانطور که اعلام شد ۱۷ آبان برگزار خواهد شد.

 

▪️دکتر محمود حبیبی، نایب رئیس دوم اسکودا هم در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ماده ۲۳ پیش‌نویس پیشنهادی اصلاح اساسنامه اسکودا گفت: این پیش‌نویس در حال بررسی است و هنوز مصوب نشده و کارگروه در حال بررسی آن است و مجمع‌عمومی به‌عنوان بالاترین رکن اتحادیه هنوز چیزی را مصوب نکرده است.