بیانیه کانون وکلای دادگستری گیلان پیرو دو حادثه مرگبار جاده ای در دو روز
بیانیه کانون وکلای دادگستری گیلان پیرو دو حادثه مرگبار جاده ای در دو روز
عدلنامه : کانون وکلای دادگستری گیلان پیرو دو حادثه مرگبار جاده ای در دو روز که طی آن ۲ خبرنگار و ۵ سرباز وطن جان خود را از دست دادند ، بیانیه صادر کرد .

به گزارش عدلنامه ، به نقل از کانون وکلای دادگستری گیلان ، در دو حادثه دردناک، در دو روز، ۲خبرنگار و ۵ سرباز وطن جان عزیز خود را به جان آفرین تسلیم کردند . اصحاب رسانه ای که حامی ،دغدغه مند و پیگیر محیط زیست و زندگی شهروندان بودند و هر روزه با اطلاع رسانیِ مخاطرات زیست محیطی گونه گون، از کمبود آب، آتش سوزی جنگل ها تا تهدید به حیات وحش و تصرف اراضی و منابع ملی و….، اهتمام در جلب توجه وجدان اجتماعی به اهمیت زندگی و حیات داشتند، نهایتا بوسیله ناوگان حمل‌ونقل عمومی ِ فرسوده ای به کام مرگ کشیده شدند که روزها در باب تاثیرشان بر آلودگی محیط زیست و ضرورت نوسازی آنها قلم فرسایی ها نموده بودند!
و سربازانی که به رغم اکراه خدمت اجباری ،روح و روان خود را با آرمانهایی مانند دفاع از میهن ،خاک و امنیت زندگی شهروندان، آرام می نمودند.
حیات این دوگروهِ مدافع حیات، قربانی مخاطراتی شد که هر روزه شنونده آن در رسانه ها و اخبار هستیم و متاسفانه به عادی انگاری انجامیده است . مخاطراتی که نتیجه بحران کارآمدیست.
ناکارآمدی ارباب قدرت که در تامین امنیت خود از هیچ کوششی فروگذار نکرده و شعارهای ساده زیستی و حمایت از محرومان آنها، به ساده انگاری مشکلات عینی و واقعی جامعه و از سوی دیگر بهنجار سازی محرومیت انجامیده است ؛محرومیت ها ومشکلات در اقسام حوزه ها ،که رفع آنها علم ،ایمان و اراده می طلبد ،اما در ساختاری که منافع عمومی تحت الشعاع و تابع اراده های فردیست، معلوم نیست چه زمانی محقق خواهد شد!
کانون وکلای دادگستری گیلان با گرامیداشت نام و یاد این عزیزان و عرض تسلیت و طلب صبر و شکیبایی برای بازماندگان ،آرزو دارد سرمایه انسانی، مهمترین سرمایه جامعه تلقی و حمایت از این سرمایه انسانی، مطلوب و ارزشمند محسوب شود. /کانون وکلای دادگستری گیلان