برگزاری نشست پیشگیری از خشونت علیه زنان و کودکان در دادگستری استان گیلان
برگزاری نشست پیشگیری از خشونت علیه زنان و کودکان در دادگستری استان گیلان
عدلنامه: نشست پیشگیری از خشونت علیه زنان و کودکان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رییس کل دادگستری استان با موضوع پیشگیری از خودکشی برگزار شد.

به گزارش عدلنامه، نشست پیشگیری از خشونت علیه زنان و کودکان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی، رییس کل دادگستری استان، با موضوع پیشگیری از خودکشی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی، رییس کل دادگستری استان، با اشاره به اینکه وقتی معنویت در جامعه ای کمرنگ شود، خودکشی افزون می شود، تصریح کرد: امروزه در جوامع غربی که از رفاه بالاتری برخوردار بوده و وضعیت اقتصادی مطلوبی دارند نیز شاهد افزایش آمار خودکشی هستیم.
وی حفظ جان را از اوجب واجبات در فقه اسلامی برشمرد و اظهار داشت: حفظ جان یک انسان حتی بر نماز و روزه و حج نیز برتری داشته و بر تمامی مسئولان واجب است تا در انجام وظایف خود کوتاهی نکرده و در قبال فشار و رنج هایی که به مردم وارد می شود بی تفاوت نباشند و با استفاده از تمام ظرفیت خود در راستای رفع مشکلات آنان گام بردارند.

ادامه مطلب در خصوص نشست پیشگیری از خشونت علیه زنان و کودکان :
رییس شورای قضایی استان، برگزاری نشست های علمی در راستای کنترل و کاهش خشونت را ضروری دانست و افزود: دستگاه قضایی وظیفه دارد ترک فعل مسئولان و مدیران نهادها و دستگاه ها را رصد نموده و بر آنان نظارت داشته باشد و مردم نیز باید مطالبه گر حقوق خود از قوه قضائیه باشند. 
حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی آمادگی دارد تا با هماهنگی و همکاری با سازمان های متولی در نشست هایی با حضور زندانیان حاضر شده و پس از شنیدن نقطه نظرات آنان، نسبت به تحلیل و جمع بندی نظرات کارشناسی در این راستا اقدام نموده تا شاهد کاهش آمار خشونت علیه زنان و کودکان و همچنین خودکشی در استان باشیم. /روابط عمومی دادگستری گیلان