احمد نامداری، رییس کانون وکلای دادگستری کردستان: در مجلس یازدهم اتفاقات تلخی برای نهاد وکالت افتاد/نهاد وکالت نباید به راحتی از کنار اهمیت انتخابات بگذرد 
احمد نامداری، رییس کانون وکلای دادگستری کردستان: در مجلس یازدهم اتفاقات تلخی برای نهاد وکالت افتاد/نهاد وکالت نباید به راحتی از کنار اهمیت انتخابات بگذرد 
عدلنامه: سی‌و‌هفتمین جلسه هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کردستان، مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ در محل این کانون برگزار شد. 

به گزارش عدلنامه و به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کردستان، احمد نامداری در جلسه هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کردستان با اشاره به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفند ماه برگزار می‌شود گفت: جامعه در روزهای پیش‌رو، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شوری اسلامی را پیش رو دارد که قاعدتاً به علت تاثیر مصوبات نمایندگان مجلس در سرنوشت اقتصادی فرهنگی و مدنی جامعه نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. این اهمیت و تاثیرگذاری صرفاً در یک رویکرد عمومی صرفا برای زندگی مردم کوچه و بازار نیست بلکه مجلس می‌تواند با مصوبات کارشناسی یا غیرکارشناسی خود اصناف مختلف را در ادامه مسیر خود با پیشرفت یا مشکل روبرو کند. این موضوع را در خصوص نهاد وکالت به وضوح دیدیم که در مجلس یازدهم چه اتفاقات تلخی افتاد که حتی منجر به تحصن و اعتراض عمومی وکلا در سراسر کشور به مصوبات آن شد.

وی افزود: بنابراین‌ با درک این اهمیت و تاثیرگذاری جامعه حقوقی به خصوص نهاد وکالت نمی‌تواند و نمی‌بایست از کنار اهمیت انتخابات به راحتی بگذرد و می‌بایست در چهارچوب سیاست‌های کلی خود در این میدان رقابتی و سرنوشت ساز با حضوری معنادار و اثرگذار تحقق ببخشد.

احمد نامداری اضافه کرد: کانون‌های وکلای سراسر کشور از عملکرد مجلس فعلی ناراضی بوده و مصوبات آن را به نفع نهاد وکالت تفسیر و تحلیل نکردند و معتقد بودند که این مصوبات باعث تضعیف نهاد وکالت و استقلال آن شده و به شیوه‌های مختلف این اعتراض مدنی خود را اعلام کردند.

رئیس کانون کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: البته یکی از طرق اعتراض مدنی می‌تواند شرکت در انتخابات و کمک به کاندیداهایی باشد که در اندیشه‌ی خود حمایت از نهاد وکالت را می‌پروراند و آن را رسماً اعلام می‌کند به این معنی که در یک فرایند دموکراتیک و مدنی وکلا با حمایت از کاندیداهایی با دیدگاه های حقوقی معطوف به حفظ و حراست از استقلال نهاد وکالت و کمک به موفقیت آن پیام عمومی و اجتماعی و نارضایتی خود را از عملکرد نمایندگان فعلی که در این زمینه ناتوان بوده یا در مواردی با امضای مصوبات ضد نهاد وکالت بوده‌اند به جامعه ارسال می‌کنند و این شیوه از جمله بهترین شیوه‌ها در اعلام نارضایتی از وضعیت نهاد وکالت در کشور خواهد بود.

نامداری اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی شورای نگهبان بیش از دویست وکیل و قاضی دادگستری تایید صلاحیت شده‌اند و قادر به حضور در انتخابات می‌باشند که این تعداد می‌تواند یک فرصت خوب برای وکلای سراسر کشور باشد تا با حمایت علنی از وکلای حاضر در انتخابات علاوه بر کمک در افزایش مشارکت می‌توانند نمایندگان صنف خود را در این راه سخت همراهی کنند و در نهایت تعدادی هر چند محدود به عنوان نماینده صنف وکالت در مجلس حضور داشته باشند.

احمد نامداری با اشاره به حضور سه نفر از وکلای عضو کانون وکلای کردستان در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی خطاب به همکاران گفت: به هر حال باید بپذیریم ۶ نفر به نمایندگی از مردم استان کردستان به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت و چه بهتر خواهد بود که حداقل یک نفر از این جمع از جامعه حقوقی استان باشد و بتواند از جمله حامیان نهاد وکالت باشد. نامداری با آرزوی موفقیت برای آقایان درستکار و احمدی و فرجی در انتخابات پیش رو عنوان کرد؛ امیدوارم این دوستان در این راه اجتماعی و مدنی و حضور در عرصه عمومی بتوانند گام‌های موفقی بردارند و در زمان انتخابات در سخنرانی‌ها و مطالب منتشر شده از استقلال نهاد وکالت حمایت کنند.

احمد نامداری در پایان سخنان خود مجددا همکاران را به مشارکت در انتخابات فراخواند و گفت: روزهای مهم و سرنوشت سازی در پیش رو داریم و این فرصت بزرگ که برای نهاد وکالت پیش آمده را نباید به راحتی از دست بدهیم.