حق‌الوکاله اقساطی و بحران تبلیغات خیابانی وکالت در تهران
حق‌الوکاله اقساطی و بحران تبلیغات خیابانی وکالت در تهران
عدلنامه: در روزهای اخیر، تبلیغات نامتعارف در حوزه وکالت به معضلی جدی تبدیل شده که اعتراض بسیاری از وکلا را به دنبال داشته است. این نوع تعرفه‌ها و شیوه‌های تبلیغاتی نگران‌کننده، جایگاه حرفه وکالت را در اذهان عمومی به مخاطره انداخته است.

گزارش اخیر «عدلنامه» با عنوان «بساط کردن وکالت در کوچه پس‌کوچه‌های تهران» و استقبال گسترده بیش از ۲۰۰ هزار دنبال‌کننده اینستاگرامی، گویای نارضایتی جامعه وکالت از این روند و همچنین بی‌توجهی نهاد متولی به برخورد با چنین رفتارهایی است.

اگرچه یکی از اساتید کمتر شناخته‌شده حقوق، در واکنشی سطحی به این گزارش انتقاد کرد، اما بازخورد گسترده مخاطبان «عدلنامه» نشان داد که اکثریت نظر متفاوتی دارند و با این شیوه تبلیغات و تخریب جایگاه وکالت مخالفت می‌کنند.

حال که پس از تقریبا یک سال تأخیر، انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز به سلامت برگزار شده است، انتظار می‌رود با اتخاذ نظارت دقیق و برخورد قاطع با شیوه‌های ناصواب تبلیغاتی، از تبلیغات خیابانی نامناسب جلوگیری شود و جایگاه حرفه وکالت حفظ گردد.