وکیل نعمت احمدی: چرا تناسب بین جمعیت مردم و قضات رعایت نمی‌شود؟
وکیل نعمت احمدی: چرا تناسب بین جمعیت مردم و قضات رعایت نمی‌شود؟
عدلنامه: وکیل نعمت احمدی درباره طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار معترض شد و از توجه نکردن مجلس به عدم وجود تناسب بین جمعیت و قضات گله کرد.

به گزارش عدلنامه، وکیل نعمت احمدی، درباره طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: سیستم ورود به دانشگاه ها در گذشته به گونه ای بود که نخبه ها وارد می شدند ولی الان این همه دانشگاه وجود دارد که برای خالی نشدن صندلی هایش هر دانشجویی را می پذیرند و این افراد اگر ضعیف باشند به جای ۴ سال ۶ سال درس می خوانند و با معدل پایین هم قبول می شوند اما در نهایت فارغ التحصیل می شوند.

نعمت احمدی گفت: کانون وکلا که دخالتی در تعیین سهمیه ها ندارد و یک رای از سه رای را دارد و ۲ رای دیگر مربوط به قوه قضاییه (رییس کل دادگستری استان و رییس دادگاه انقلاب) است.

دکتر احمدی بیان کرد: مگر تناسبی نباید بین وکیل و قاضی باشد؟ همچنین طی این مدت چه تعداد به قضات کشور افزوده شده است؟ مگر نباید تناسب بین جمعیت و وکیل باشد؟ چرا این تناسب بین جمعیت و قضات نباشد؟

کانون وکلا از نخستین نمادهای موسسه های مدرن پسا مشروطه است، اما برخی تصمیم دارند به هر طریق ممکن آن را از بین ببرند و البته این نگاه حذفی و منفی همیشه به کانون حتی در دوران پهلوی هم بوده است. /وکلاپرس