هفته آینده برگزار می شود؛جلسه بخشش برای محیط بان کرمانشاهی
هفته آینده برگزار می شود؛جلسه بخشش برای محیط بان کرمانشاهی
عدلنامه: با توجه به جلساتی که ریاست محترم دادگستری، رئیس شورای حل اختلاف استان و فرماندار کرمانشاه با مدیرکل محیط زیست داشته اند، بنا براین شد که خانواده متوفی را دعوت کنیم تا اگر خدا بخواهد از قصاص "برومند نجفی" بگذرند. یکشنبه هفته آینده در خصوص بخشش برومند نجفی نیز مراسم صلحی در فرمانداری برگزار خواهد شد.

به گزارش عدلنامه، حکم قصاص محیط بان کرمانشاهی صادر شد و بنابراین حکم، محیط بان کرمانشاهی در کم تر از ۱۵ روز دیگر باید قصاص شود. البته اعاده دادرسی به دیوان ارائه شده است، اما احتمال اینکه حکم محیط بان کرمانشاهی لغو شود تنها ۱۰ درصد و به احتمال ۹۰ درصد حکم اجرا خواهد شد.

فلذا بهترین و پسندیده ترین کاری که این روزها می توانیم شاهد آن باشیم، بخشش محیط بان کرمانشاهی از سوی خانواده متوفی است. 

به گزارش عدلنامه، ۱۴ مرداد سال  ۱۳۹۹ طی یک حادثه در منطقه حفاظت شده بیستون و در حد فاصل روستای سه‌چک و پادگان حاجی آباد در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید، یک نفر از سرنشینان این خودرو  به دلیل تیراندازی که صورت می گیرد، جان خود را از دست می دهد.

ما با خانواده‌ای روبرو هستیم که جوان خود را از دست داده است و بدون شک غم و اندوه این از دست دادن فرزند یا برادر با هیچ معیار و میزانی قابل اندازه گیری نیست. از سوی دیگر نیز محیط بانی وجود دارد که قطعا قصد به قتل رساندن فرد را نداشته، اما به دلیل سهل انگاری مرتکب قتل شده و با حکم قطعی دادگاه باید قصاص شود.

 بدون شک خانواده متوفی این قدرت را دارند که “برومند نجفی” را قصاص کنند، اما گذشت کردن یکی از فضیلت ها وارزش های اخلاق انسانی است. ما امیدواریم که خانواده جوان از دست رفته با بزرگ منشی از خون این پاکبان بگذرند و او را ببخشند چراکه بخشش بدون شک بهتر از انتقام است.

حاج عباس عربی، پرچمدار صلح و آشتی، درباره پادرمیانی برای بخشش برومند نجفی اظهار کرد: متوفی با برومند نجفی آشنا بودند. حالا با توجه به جلساتی که ریاست محترم دادگستری، رئیس شورای حل اختلاف استان، فرماندار کرمانشاه با مدیرکل محیط زیست داشته اند، بنابراین شد که خانواده متوفی را دعوت کنیم تا اگر خدا بخواهد از قصاص برومند نجفی بگذرند.

حاج عباس عربی ادامه داد: یکشنبه هفته آینده در خصوص بخشش برومند نجفی مراسم صلحی در فرمانداری برگزار خواهد شد و تلاش بر این است که رضایت خانواده متوفی را بگیریم.

این پرچمدار صلح با بیان اینکه یک اتفاقی افتاد و باعث شد فردی فوت کند، تصریح کرد: ای کاش خدا کمک کند تا این محیط بان را خانواده متوفی ببخشند و ما بتوانیم بعد از بخشش گرفتن برای ۴۳۰ اعدامی، یک نفر دیگر به این آمار اضافه کنیم. /رکنا