نماینده چابهار: تصویب طرح صیانت ذائقه مردم را تلخ می‌کند
نماینده چابهار: تصویب طرح صیانت ذائقه مردم را تلخ می‌کند
عدلنامه: تصویب این طرح در کمیسیون به منزله تصویب در صحن مجلس است و نمایندگان منتقد و مخالف نمی‌توانند هیچ دخل و تصرفی در آن داشته باشند و صرفا اعضاء کمیسیون ویژه هستند که می‌توانند اظهار نظر کنند.

به گزارش عدلنامه، معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: درست است که چندنفر از منتقدان طرح صیانت در کمیسیون ویژه حضور دارند، اما قاطبه اعضاء کمیسیون، از طرفداران پر و پا قرص این طرح هستند .


معین الدین سعیدی گفت: من با اصل این طرح مخالف بودم و معتقدم که این طرح اولویت فعلی مجلس نیست، اما به هر حال تصویب آن و ارجاع به کمیسیون، تصمیم اکثریت مجلس است و ما به این نظر مجلس احترام می گذاریم.

وی ادامه داد: تصویب این طرح در کمیسیون به منزله تصویب در صحن مجلس است و مستقیما از کمیسیون به شورای نگهبان ارسال می شود، نمایندگان منتقد و مخالف نمی‌توانند هیچ دخل و تصرفی در آن داشته باشند و صرفا اعضاء کمیسیون ویژه هستند که می توانند اظهار نظر کنند.

سعیدی با اشاره به نگرانی مردم در مورد این طرح گفت: ضرورت ساماندهی فضای مجازی یک اصل پذیرفته شده است، اما هنوز که هنوز است نگرانی جدی در خصوص محدودیت برای پلتفورم های خارجی وجود دارد، الان این پلتفورم ها فعال هستند و بخشی از معیشت مردم از این طریق تامین می شود، با توجه به شرایط تحریم، آنها نمی توانند شرایط ما را بپذیرند، لذا ما نگران محدود کردن این پلتفورم ها هستیم .

وی ادامه داد: طبیعتا چنین موضوعی، یعنی ایجاد محدودیت برای این پلتفورم ها می تواند نگرانی های جدی در حوزه معیشت انسان‌هایی که در حوزه فضای مجازی کار می کنند بوجود بیاورد و تا این لحظه مردم راجع به این نگرانی ها اقناع نشده اند که امیدواریم در ادامه اعضاء کمیسیون به نحوی عمل کنند که این نگرانی ها مرتفع شود .

سعیدی در مورد شکل گیری نارضایتی های اجتماعی بعد از اجرای این طرح گفت: زمانی که این طرح مطرح شد و به کمیسیون ارجاع شد، مشخصا نظرات مردمی و کمپین ها را در مخالفت با آن دیدیدم، نمی توانیم همه مخالفان را عوامل دشمن بدانیم و یا بگوییم که حب و بغض دارند، خیلی از این افراد از طریق فضای مجازی امرار معاش می کنند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در اینکه فعالیت ها در فضای مجازی شناسنامه دار شود، شکی نیست ولی راهش طرح مجلس نیست، مردم روزانه شاهد افزایش نرخ تورم و قیمت کالاها هستند، مشکلات بیکاری، معیشتی و معضل آب و برق در کشور وجود دارد و در چنین شرایطی این طرح اولویت مجلس نیست و ما با این کار ذائقه مردم را تلخ می کنیم . /عصر ایران