مهلت نام نویسی آزمون دکتری تمدید شد
مهلت نام نویسی آزمون دکتری تمدید شد
عدلنامه: سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تا روز جمعه ۱۲ آذر خبر داد.

به گزارش عدلنامه، فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: مهلت ثبت نام متقاضیان ثبت‌نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که از روز دوشنبه مورخ اول آذر ماه آغاز شده بود و قرار بود امروز دوشنبه هشتم آذر ماه پایان یابد، تا روز جمعه ۱۲ آذر تمدید شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱  و همچنین کسانی که تا کنون در آزمون ثبت نام کردند می توانند در این مهلت تمدید شده نسبت به ثبت نام خود اقدام و اطلاعات خود را ویرایش کنند.

وی اضافه کرد: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ در روز جمعه مورخ ۶ اسفند برگزار خواهد شد. متقاضیان لازم است از روز سوم تا روز پنجم اسفند ماه با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند. هر متقاضی بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌تواند در یک کدرشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت‌ کند.

زرین آمیزی افزود: به متقاضیان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش‌نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل کرده و سپس بر اساس فرم پیش نویس با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش،  اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم‌افزاری ثبت نام وارد کنند. همچنین لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت کنند.

به گفته وی، متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و کدپیگیری ۱۶ رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری کنند. در انتخاب کدرشته‌ امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت کنند؛ پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی در این خصوص، به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

گفتنی است، بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، تاکنون تعداد  ۸۰ هزار و ۸۳۲ داوطلب در آزمون دکتری ۱۴۰۱ ثبت نام کرده‌اند و این ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت. /رکنا