قدردانی نماینده ولی فقیه در گیلان از اقدام قوه قضاییه در آزادسازی سواحل از تصرفات دولتی/ اقدام دستگاه قضا سبب بهره‌مندی مردم از سواحل شد
قدردانی نماینده ولی فقیه در گیلان از اقدام قوه قضاییه در آزادسازی سواحل از تصرفات دولتی/ اقدام دستگاه قضا سبب بهره‌مندی مردم از سواحل شد
عدلنامه: نماینده ولی فقیه ضمن قدردانی آزادسازی صد در صدی سواحل گیلان و مازندران از تصرفات نهادهای دولتی توسط قوه قضاییه گفت: زمانی که اماکن سازمان‌ها وجود داشت آسیب‌های زیادی به سواحل وارد می‌شد، اکنون این آسیب‌ها به صفر رسیده یا کاسته شده است.

به گزارش عدلنامه،  ۲۷دی ماه سال گذشته بود که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه دستورات مهمی پیرامون موضوع مهم و چالش‌برانگیز تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری‌ها صادر کرد.

در استان گلستان نیز ۱۴۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان آزاد شده است که ۳۷۸ هکتار مربوط به خلع ید جنگل، یک هزار و ۸۷ هکتار مربوط به خلع ید مرتع، ۶ هکتار خلع ید ساحل و بیش از ۱۴ هکتار مربوط به اراضی اعاده شده است.

علی بهادری جهرمی، چندی پیش ضمن اشاره به اقدام قوه قضاییه در آزادسازی سواحل از تصرفات نهادهای دولتی بیان داشت: این الگو نشان داد وقتی قوای مختلف کشوری برای حل یک مشکل (ولو آن مشکل چند ده ساله باشد) در کنار هم قرار می‌گیرند، قطعا توانایی تحقق آن هدف مشترک را خواهند داشت.

سخنگوی دولت گفت: گاهی تصور اینکه برخی مشکلات قدیمی لاینحل است باعث ایجاد ناامیدی می‌شود، آزادسازی سواحل از نمونه‎‌های بسیار خوب و موفق بود که قوه قضاییه توانست آن را پیش ببرد.

وی ادامه داد: البته به غیر از آزادسازی سواحل، از اقدامات دیگری همچون صدور مجوزهای کسب و کار و الکترونیکی شدن نیز می‌توان نام برد که قابل قبول بود. البته آزادسازی سواحل بیشتر رسانه‌ای شد.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: این اقدام قوه قضاییه به روشنی نشان داد مقامات حکومتی و کشوری در داخل کشور وقتی جدی و مصمم در کنار هم جمع می‌شوند توانایی انجام کارهای بزرگ در زمان کوتاه را دارند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آزادسازی صد در صدی سواحل گیلان و مازندران از تصرفات نهادهای دولتی، گفت: از تلاش‌های مجاهدانه رئیس قوه قضاییه در این رابطه تشکر می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان بیان کرد: در ۲ دهه اخیر سواحل ما بیش از اینکه از سوی مردم عادی صدمه ببینند از سوی مسئولان آسیب دیده و این اتفاق موجب نگرانی مردم شده بود که این اماکن محل تفریحی برای مسئولانی شده است که از نقاط مرکزی آمده بودند.

فلاحتی گفت: اقدام رئیس دستگاه قضا باعث شد که این شرایط برای مسئولان فراهم نباشد و مردم بتوانند از موهبت سواحل بهره‌مند شوند.

پیش تر در ۶ شهریور ۱۳۹۹ با ابلاغ مصوبات شوای حفظ حقوق بیت‌المال استان گیلان و دستور ریس کل دادگستری و بازدید میدانی وی و تلاش‌های شبانه‌روزی دادستان‌های استان، ۷۸۶ هکتار اراضی جنگلی در پنج ماه سال جاری با اقدام موثر منابع طبیعی رفع تصرف شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد دلبری نیز با اشاره در رابطه با اقدامات رئیس دستگاه قضا به میزان گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای اقدامات مثبتی را در مدت ریاست خود در قوه قضاییه انجام داده است.

امام جمعه شهر گالیکش استان گلستان افزود: یکی از اقدامات مثبت رئیس قوه قضاییه و آزادسازی حریم رودخانه‌ها است رئیس عدلیه نخست با تخریب بنای متعلق به قوه قضاییه نشان داد که در این بخش با افراد و سازمان‌ها تعارف ندارد.

وی تأکید کرد:  یکی دیگر از اقدامات مثبت حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رفع تصرف اراضی ملی بود، این اقدام بیانگر نگاه ویژه رئیس قوه قضاییه به منافع و منابع ملی است

دلبری با اشاره به اینکه ملاقات های مردمی و سفرهای استانی رئیس قوه قضاییه یکی از اقدامات امید آفرین در جامعه است، تصریح کرد:  اعتماد مردم با انجام چنین اقداماتی نسبت به قوه قضاییه افزایش پیدا می کند. /میزان