رئیس کل دادگستری استان تهران: بنا بود امتیاز تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به نحو عادلانه توزیع شود
رئیس کل دادگستری استان تهران: بنا بود امتیاز تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به نحو عادلانه توزیع شود
عدلنامه: رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه بنا بود امتیاز تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به نحو عادلانه توزیع و خدمت رسانی راحت‌تر و آسان‌تر به مردم ارائه شود، اظهار کرد: این مجوزها خیلی محدود صادر شد و یکی از معایب طرح این است که دسترسی سهل‌تر مردم وجود ندارد و از اهداف تاسیس این دفاتر، دسترسی آسان مردم به آن‌ها بود؛ ولی متاسفانه همچنان معطلی و سرگردانی مردم وجود دارد.

به گزارش عدلنامه، محمدجواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران، در نشستی با حضور محمد کاظمی‌فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات گفت: اقدام‌های صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مجموع مفید بوده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از جمله اقدامات مفید و مثبتی بوده که در قوه قضاییه و دادگستری رقم خورده و از زمان شکل گیری تا امروز، اقدامات خوبی صورت گرفته است و باید تلاش شود با رفع معایب، این مجموعه نیز کامل‌تر شود.

وی افزود: برای این دفاتر اهدافی مقرر شده که تا حدودی محقق شده است و کماکان باید با بازدیدهای مستمر در خصوص احصاء و رفع مشکلات اقدام شود.

حشمتی گفت: کسانی که در صف هستند و مراجعانی که دریافت کننده این خدمات هستند، این مشکلات را به عینه مشاهده و گزارش می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه بنا بود امتیاز تاسیس دفاتر به نحو عادلانه توزیع و خدمت رسانی راحت‌تر و آسان‌تر به مردم ارائه شود، اظهار کرد: این مجوزها خیلی محدود صادر شد و یکی از معایب طرح این است که دسترسی سهل‌تر مردم وجود ندارد و از اهداف تاسیس این دفاتر، دسترسی آسان مردم به آن‌ها بود،ولی متاسفانه همچنان معطلی و سرگردانی مردم وجود دارد.

کاظمی‌فرد نیز در این نشست ضمن قدردانی از نگاه مثبت رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در مسیر هوشمندسازی در قوه قضاییه حدود ۸۰ پروژه تاکنون به بهره برداری رسیده است که تا آخر سال به تعداد ۱۰۰ پروژه و سامانه مختلف می‌رسد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: با سامانه‌های ایجاد شده، وکلا تمامی کارهای خود را می‌توانند با خود کاربری انجام دهند و نیازی به مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک ندارند.

وی اظهار کرد: هوشمندسازی یکی از راه‌های کنترل هزینه‌هاست؛ ضمن آنکه دسترسی مردم به کارها ساده‌تر می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران و کارشناسان حوزه فناوری نیز با طرح برخی از مشکلات با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، بهبود ارائه خدمات و عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را مورد بررسی قرار دادند. /ایلنا