رئیس کانون وکلای دادگستری گیلان:پذیرش آئین نامه امنیت شغلی وکیل را به خطر می اندازد
رئیس کانون وکلای دادگستری گیلان:پذیرش آئین نامه امنیت شغلی وکیل را به خطر می اندازد
عدلنامه: رئیس کانون وکلای دادگستری استان گیلان به خطر افتادن امنیت شغلی وکلا را نتیجه پذیرش آیین نامه دانست و گفت: این اتفاق منجر به حذف واژه وکیل از تاریخ ایران می شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گیلان به خطر افتادن امنیت شغلی وکلا را نتیجه پذیرش آیین نامه دانست و گفت: این اتفاق منجر به حذف واژه وکیل از تاریخ ایران می شود.
به گزارش عدلنامه و به نقل از کمیته اطلاع رسانی چهل و چهارمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، محمدرضا نظری نژاد در رابطه با آیین نامه مذکور و اعتراض وکلا مبنی بر عدم پذیرش آن، اظهار داشت: عمده اعتراض‌های موجود به ماده ۲۲ لایحه استقلال کانون است که الزامات آن، مطابق ماده رعایت نشده است و قوه قضاییه اگر بخواهد اصلاحاتی ایجاد کند باید با نظر وکلا انجام گرفته و بعد به مرحله اجرا برساند.
وی با بیان اینکه آنچه در این لایحه با آن مواجه هستیم، سلب امتیاز وکلای مرکز وکلا می‌باشد، تاکید کرد: درصورت اجرای این لایحه، دیگر چیزی از وکیل باقی نمی‌ماند.
نظری نژاد خاطرنشان کرد: ما مخالف آیین نامه هستیم چرا که در صورت پذیرش آیین نامه، کانون وکلا دیگر تفاوتی با مرکز مشاوران ندارد و با به خطر افتادن امنیت شغلی وکلا، لفظ وکیل در تاریخ حذف خواهد شد./ روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان همدان