رئیس سازمان بازرسی خبر داد:کشف داروهای کرونا در بیمارستان شهدای تجریش/افزایش تولید ۳۱۰ واحد تولیدی با حمایت سازمان بازرسی/ بازدید از ۸۵۱ واحد تولیدی
رئیس سازمان بازرسی خبر داد:کشف داروهای کرونا در بیمارستان شهدای تجریش/افزایش تولید ۳۱۰ واحد تولیدی با حمایت سازمان بازرسی/ بازدید از ۸۵۱ واحد تولیدی
عدلنامه: رئیس سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه در حوزه بانک عودت ۵۲ میلیارد تومان وجوه مازاد دریافتی تحت عناوین سود نقدی، کارمزد و ... به حساب مشتریان وجود دارد، گفت: ۱۹۷ میلیارد تومان از دو شرکت خودروساز به حساب مشتریان برگشت داده شد.

به گزارش عدلنامه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به سند تحول قضایی از ماموریت‌ این سازمان برای راه‌اندازی سامانه تکالیف اجرایی خبر داد و گفت: رصد این سامانه توسط سازمان بازرسی کل کشور است و تا خرداد ۱۴۰۱ باید آماده شود.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید اقدامات خود را که قابلیت رصد دارد با سامانه تکالیف اجرایی منطبق کنند.

درویشیان گفت: بخش قابل توجهی از گزارش‌های ما حاوی پیشنهاداتی برای دستگاه هاست و درصد بالایی از پیشنهادات ما حدود ۸۰ درصد اجرایی شده و بخشی که اجرا نشده است پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: در طول سال‌های گذشته سازمان بازرسی کل کشور اقدامات خود را به اطلاع مردم رسانده مگر مواردی که منع قانونی داشته است.

وی با بیان اینکه، حتما باید بیشتر از گذشته اطلاع رسانی کنیم، اظهار داشت: همه مسئولان حفاظت‌ها، حراست‌ها و … چنانچه با جرمی برخورد کردند، موظفند آن را به سازمان بازرسی گزارش کنند و اگر گزارش نکنند، قابل تعقیب کیفری است.

او اضافه کرد: یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی کل کشور در وضعیت کنونی، نظارت بر اقدامات دستگاه‌های متولی تولید و توزیع است.

رئیس سازمان بازرسی گفت: در حوزه توزیع، بسیار ایراد داریم و اگر سامانه‌های تجارت ایجاد شود و این سامانه‌ها به یکدیگر مرتبط شود، بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت.

درویشیان با اشاره به موضوع فرار مالیاتی، افزود: از چند شرکت پتروشیمی هفت هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

وی همچنین به اصلاح صورت وضعیت ۱۲۰ میلیون دلاری اشاره کرد و ادامه داد: حدود یک میلیارد یورو و یک میلیارد دلار اثربخشی اقدامات ریالی سازمان بازرسی کل کشور بوده است.

وی افزود: در حوزه داروهای کرونا در بیمارستان شهدای تجریش، ۱۸ میلیارد تومان دارویی که قصد فروش آن را به بازار آزاد داشتند کشف کردیم.

وی با بیان اینکه ۲۴ درصد از برنامه‌های ما در ارتباط با حمایت از تولید بوده است، گفت: در نتیجه حمایت سازمان بازرسی از تولیدکننده‌ها ۳۱۰ واحد تولیدی، افزایش تولید داشتند.

درویشیان با اشاره به راه اندازی ۲۷۳ واحد تولیدی و جلوگیری از تعطیلی ۵۸۲ واحد فزود:  ۱۰ واحد تولیدی اقاله تملیک توسط بانک شده اند و همکاران ما از ۸۵۱ واحد تولیدی بازدید داشتند.

رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ برنامه مسئله محور را تصویب کردیم که در حال اجرا در سراسر کشور است و بیش از سه هزار سامانه موثر دستگاه‌های اجرایی را شناسایی کردیم، به ۵۰۰ سامانه دسترسی پیدا کرده ایم.

وی تصریح کرد: هنوز راه طولانی داریم که بتوانیم به سمت هوشمندسازی بازرسی و نظارت‌های الکترونیکی برویم که به جد آن را دنبال می‌کنیم.

او گفت: جلوگیری از پرداخت ۳۵۲ میلیون دلار شرکتی که حق آن شرکت و سرمایه گذار نبوده است که به وزارت نفت بازگردانده شده است.

رئیس سازمان بازرسی افزود: جلوگیری از پرداخت من غیرحق مربوط به شرکت مهندسی توسعه گاز ایران به مبلغ ۸۰ میلیون دلار و شناسایی کالاهای راکد در انبارهای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومانکه در چرخه بهره برداری قرار گرفت.

درویشیان اظهارکرد: از تضییع حقوق شهرداری تهران در فروش قدر و سهم خود، فقط در سه قرارداد به ارزش ۱۱۹۰ میلیارد تومان جلوگیری  شده و در حوزه اقدامات پیشگیرانه و اجرایی، پیگیری قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه آبریز رودخانه جاجرود به مساحت ۴۱ هزار و ۷۰۰ متر به ارزش تقریبی ۵۶ میلیارد تومان اقداماتی انجام شده است. /ایرنا