رئیس دادگاه‌های تهران: به دنبال افزایش نظارت بر مجموعه دادگاه‌ها هستیم
رئیس دادگاه‌های تهران: به دنبال افزایش نظارت بر مجموعه دادگاه‌ها هستیم
عدلنامه : رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران روش ارزیابی و بازدید‌های برنامه ریزی شده در سال جدید را متفاوت با سال قبل خواند و گفت: با اهداف مشخص به دنبال این هستیم که نظارت بر مجموعه را بیشتر کنیم.

به گزارش عدلنامه ، با حضور رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، معاونین ستادی رئیس کل و سرپرستان مجتمع‌های قضایی، جلسه‌ای توجیهی و مشورتی با موضوع نحوه عملکرد هیات‌های بررسی و ارزیابی کننده عملکرد قضات و کارمندان مجتمع‌های قضایی تهران به صورت ویدئوکنفرانس و برخط برگزار شد.

یحیی جعفری، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در این نشست تخصصی گفت: یکی از اهداف مهم این جلسه همفکری در خصوص نحوه ورود، ارزیابی و بررسی عملکرد مجتمع‌های قضایی اعم از سرپرستان، مدیران، کارکنان قضایی، اداری و مشکلات و معایب فیزیکی ساختمان مجتمع‌ها است که انتظار داریم این مهم به بهترین نحو مطلوب صورت گیرد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران اظهار داشت: از ابتدای حضور رئیس کل دادگستری استان تهران مقرر شد به لحاظ وسعت، کثرت، گستردگی کار و تعداد مجتمع‌های قضایی، به صورت دوره‌ای از باب وظایف مدیریتی و نظارتی، حضور و سرکشی مستمر در مجتمع‌های قضایی را داشته باشیم که این مهم در سال گذشته با تلاش و جدیت توسط ستاد محاکم به نحو خوبی انجام شد.

وی بیان داشت: از جمله نتایج بازدید و ارزیابی‌های تخصصی ، آشنایی مدیران و مسئولان قضایی محاکم و استان تهران با کم و کاستی‌های موجود و تلاش در رفع موانع و بهبود عملکرد کمی و کیفی قضایی _ اداری است.

جعفری روش ارزیابی و بازدید‌های برنامه ریزی شده در سال جدید را متفاوت با سال قبل خواند و افزود: امسال سعی شده است با همفکری، نوآوری و استفاده از روش‌های علمی و کاربردی با کمک و بهره‌گیری از تخصص قضایی و مدیریتی سرپرستان مجتمع‌ها و سایر همکاران قضایی و اداری مجتمع‌های دیگر با توجه به انتظارات و دستورالعمل‌ها یک برنامه ریزی دقیق و زمانبندی شده داشته باشیم.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، یکی دیگر از اهداف این نشست را همفکری و نزدیک شدن سلایق و روش‌ها خواند و گفت: ما با اهداف مشخص به دنبال این هستیم که نظارت بر مجموعه را بیشتر کنیم و این به معنای آن نیست که با شناسایی کمبود‌ها و ضعف ها، عملکرد همکاران تضعیف می‌شود؛ بلکه با شناسایی ضعف‌ها با ارائه راهکار‌های علمی و عملی بدنبال تقویت اصولی و کیفی عملکرد همکاران در مجتمع‌ها هستیم.

جعفری در بخش دیگر صحبت‌های خود به مقایسه و ارزیابی، بازدید‌های سال قبل و برنامه ریزی انجام شده در سال جاری پرداخت و خاطرنشان کرد: در ادوار گذشته مسائل شکلی مانند اوقات رسیدگی، دفاتر نوبت دهی اجرای احکام، نظم بایگانی و… شعب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود و بیشتر به دنبال رفع ایرادات شکلی بودیم؛ اما در سال جاری یکی از اهداف مهم این است که توانمندی‌های همکاران قضایی شعب را از لحاظ کیفی بیشتر مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم که این خود می‌تواند منشا برکات زیادی باشد و نتیجه بررسی به رئیس کل و مراجع نظارتی استان تهران جهت استحضار و بهره‌برداری لازم و همچنین مجتمع مربوطه جهت استفاده در راستای اصلاح بیشتر امور ارسال خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: انتظار داریم همه همکاران نظم و انضباط اداری، تکریم ارباب رجوع، نداشتن پرونده‌های معوقه، سامان دادن به امور قضایی و اداری و … را در سرلوحه کار‌های خود قرار دهند تا بتوانیم در مسیر خدمت رسانی موفق و موثر باشیم.

در این نشست تخصصی معاونین ستادی رئیس کل محاکم و سرپرستان به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکار‌ها پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

/خبرگزاری فارس