دیوان محاسبات به دنبال راهگشایی و گره گشایی است
دیوان محاسبات به دنبال راهگشایی و گره گشایی است
عدلنامه: دستغیب: ما به دنبال این هستیم که در ارتباط با مجموعه قوانین و مقررات و در قالب مجموعه ای از تکالیف برنامه و قانون بودجه، پیش از وقوع هرگونه انحراف از معیار، آموزش و تذکر لازم را به عنوان اقدام پیشگیرانه انجام دهیم.

ما به دنبال این هستیم که در ارتباط با مجموعه قوانین و مقررات و در قالب مجموعه ای از تکالیف برنامه و قانون بودجه، پیش از وقوع هرگونه انحراف از معیار، آموزش و تذکر لازم را به عنوان اقدام پیشگیرانه انجام دهیم.دستغیب رئیس دیوان محاسبات کشور در بیست و هشتمین نشست هیئت عمومی دیوان محاسبات کشور در خصوص تفریغ بودجه ۱۴۰۲، گفت:

ما قصد مانع گذاری نداریم بلکه تلاش داریم در اهدافی که در سند چشم انداز پیش بینی شده به عنوان دیوان محاسبات بتوانیم اقداماتی انجام دهیم که راهگشا و گره گشا باشد.

در حال حاضر نیروی انسانی مجربی در دیوان مشغول به کار هستند.

نگاه ما در همه اجزایی که مورد بررسی قرار می دهیم بر مبنای فرمایشات رهبری و تأکیدات رئیس مجلس است و دیوان محاسبات به عنوان یکی از نهادها که ذیل مجلس فعالیت می کند، به دنبال تحقق اصلاح ساختار بودجه است.

حسابرسی منابع یکی از تلاش های جدیدی است که در دیوان آن را دنبال می کنیم به این معنا که دیگر فقط مصارف را کنترل نمی کنیم بلکه رفته رفته به این سمت می رویم که به حوزه حسابرسی منابع نیز ورود کنیم.