دادستان صومعه سرا: سرقت سیم برق و کابل تلفن بزرگترین چالش شهرستان است/نباید تالاب ها را به دلیل توسعه کشاورزی از دست بدهیم
دادستان صومعه سرا: سرقت سیم برق و کابل تلفن بزرگترین چالش شهرستان است/نباید تالاب ها را به دلیل توسعه کشاورزی از دست بدهیم
عدلنامه: ما نباید تالاب را بخاطر کشاورزی از دست بدهیم، زیرا برخی مزارع کشاورزی تامین آبشان از جای دیگر است.

به گزارش عدلنامه، هادی بشری، دادستان شهرستان صومعه سرا، همزمان با هفته قوه قضاییه در جمع رسانه ها با اشاره  به اینکه نمود عملکرد دستگاه قضا حاصل کار رسانه ای و خبرنگاران است گفت: امروز راز موفقیت دادستانی شهرستان صومعه سرا در نظر سنجی عملکردی از تلاش رسانه ها بوده است.

دادستان صومعه سرا سرقت سیم برق و کابل تلفن را بزرگترین چالش دانست و گفت: اگر چه در دستگاه قضا و مرجع اجرایی و دادسرا و دادگاه، این افراد با اجرای حکم محکوم می شوند، ولی رسانه با قلم خود می تواند در این حوزه خروجی خوبی به شهرستان برگرداند.

وی عمده ترین عامل سرقت را در بازجویی ها و بعضا در دادسرا، نداشتن شغل و بیکاری قلمداد نمود و گفت: مرجع انتظامی گشت زنی را بیشتر کند.

بشری به تخلفات شوراها و دهیاران اشاره و افزود: برخی فاکتور سازی دهیاران که مورد بررسی ما قرار گرفت، با مبالغ بالا و فاکتور سازی بوده است.

دادستان صومعه سرا گشت رضویون را در امنیت شهرستان بسیار موثر خواند و افزود: این افراد اگر چه هزینه ای دریافت نمی کنند، باید در سطح شهرستان افزایش و زیادتر شوند.

بشری عمده ترین شکایت مندی مردم منطقه را آب، برق، گاز و غیره خواند و تاکید کرد؛ امروز مردم مناطق روستایی از برخی ادارات به شدت گلایه دارند، تا جایی که ما تا امروز ۹۵۷۶ پرونده شکایتی برای بررسی داریم که این کار ما را سخت می کند.

وی کم کاری ادارت شهرستان را مطرح و تاکید کرد؛ امروز دادستانی و دادگستری شهرستان صومعه صرا کارش چند برابر شده و این بخاطر عدم پاسخگویی درست ادارات و انجام درست کارهاست.

دادستان صومعه سرا از دست دادن تالاب را در منطقه سیاه درویشان، بزرگترین آسیب برای شهرستان و استان خواند و گفت: ما نباید تالاب را بخاطر کشاورزی از دست بدهیم، زیرا برخی مزارع کشاورزی تامین آبشان از جای دیگر است.

وی حمایت از تولید را یک امر واجب خواند و گفت: تولید در شهرستان و تولید کننده در زیر پرچم حمایتی ماست و رسانه ها نیز ورود کنند و مشکلات تولید کننده گان را منعکس نمایند.

دادستان شهرستان صومعه سرا مبارزه با فساد مالی را مطرح نمود و خواستار شد تا رسانه ها با گزارشاتشان در حوزه فساد مالی در شهرستان دست دادستان و داگستری را بگیرند.

بشری به آب شرب شهرستان که وضعیت خوبی ندارد، اشاره و افزود: امروز چاه های آب شرب در تایم تخلیه، تخلیه نمی شوند و پروسه انتقال آب شرب باغبانان از منطقه فومنات به شهرستان نیز طولانی است .

وی زباله را یک چالش جدی برای شهرستان خواند و گفت: ما در شهرستان مکان دفن زباله نداریم و نداشتیم و امروز مشکل سراوان برای ما مشکل ساز شده است.

در این نشست، رسانه های حاضر برخی مشکلات شهرستان صومعه سرا از جمله طرح هادی و بازنگری طرح هادی که مشکل مردمی شده و شالیزارهایی که توی طرح اورده می شوند ولی زمین روستایی خارج طرح دیده می شود و نصب سرعت گیر، آسفالت، که زخمات آن روز به روز آب می رود، رهایی چاه های آب شرب، پروژه های رها شده و … مطالبی را مطرح نمودند. /صفیر گیلان