توضیح معاونت حقوقی ریاست جمهوری درباره اظهارات سخنگوی کمیسیون قضایی
توضیح معاونت حقوقی ریاست جمهوری درباره اظهارات سخنگوی کمیسیون قضایی
عدلنامه : روابط عمومی معاونت حقوقی رئیس جمهوری درخصوص اظهارات سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری در کمیسیون قضایی توضیح داد.

به گزارش عدلنامه ،  روابط عمومی معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد : در روز دوشنبه تاریخ ۱۷خرداد ۱۴۰۰ خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت) ، به نقل از آقای حسن نوروزی سخنگوی محترم کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی خبری در خروجی خبرگزاری خانه ملت مبنی بر این که «متاسفانه ما در کمیسیون قضایی یک بار معاون حقوقی رئیس جمهور را ندیدیم» منتشر کردند.
معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: لازم به توضیح است که نمایندگان معاونت حقوقی رئیس جمهور در مجلس یازدهم برای بررسی لوایح و یا طرح‌های مطرح در کمیسیون به صورت مستمر و منظم و با توجه به دعوتنامه‌های ارسال شده، به صورت فعال و با تقسیم کار براساس تخصص حقوقی به منظور ارائه نقطه نظرات کارشناسانه در جلسه‌های کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی شرکت کرده اند که مستندات مربوط به حضور مستمر نمایندگان این معاونت در جلسه‌های کمیسیون یادشده در معاونت حقوقی رئیس جمهور موجود است.
قاعدتاً حضور معاون حقوقی رئیس جمهور در جلسه‌های کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با توجه به جلسات دیگر معاونت حقوقی به ویژه تداخل با جلسات دولت یا کمیسیون های دولت باید با هماهنگی‌های پیشین صورت می‌گرفت که این اقدام از سوی کمیسیون قضایی انجام نشده است.
بدیهی است که معاون حقوقی رئیس جمهور با توجه به اینکه لوایح مهمی از سوی معاونت حقوقی رئیس جمهور، از جمله لایحه شفافیت، لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی، لایحه اصلاح موادی از قانون تجارت در زمینه ورشکستگی، لایحه الحاق یک تبصره به اسناد مربوط به رقبات وقفی، تهیه و تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، در صورت قرار گرفتن در دستور کار کمیسیون در جلسه مربوط حضور می یابد.
این معاونت آمادگی خود را برای حضور در مجلس شورای اسلامی با هماهنگی قبلی و برای دعوت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تبادل نظر اعلام می کند. /ایرنا