تخصص گرایی مهم ترین راهبرد دیوان عدالت اداری در دوره تحول است
تخصص گرایی مهم ترین راهبرد دیوان عدالت اداری در دوره تحول است
عدلنامه : رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در دوره جدید قرار است مدیریت و رسیدگی در دیوان عدالت اداری در همه زمینه‌ها به صورت علمی و تخصصی انجام شود .

به گزارش عدلنامه ، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق ، رئیس دیوان عدالت اداری ، گفت :  شیوه رسیدگی در هیأت عمومی و هیأت‌های تخصصی دیوان عدالت اداری، باید متکی به پشتوانه علمی باشد.

وی افزود: در اصلاحیه قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری که در حال تصویب است، هیأت‌های تخصصی دیوان اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند و به نوعی جایگزین هیأت عمومی خواهند شد، لذا تقویت کیفیت رسیدگی در هیأت‌های تخصصی و افزایش غنای آرا هیأت‌های تخصصی ضرورت دارد.

رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد: در صورت لزوم می‌توان از خبرگان و نخبگان دانشگاهی برای همکاری و مشاوره در رسیدگی‌ها استفاده کرد و شرکت آنها در مباحث فنی و علمی هیأت‌های تخصصی و هیأت عمومی می‌تواند بسیار مغتنم باشد.

وی در پایان افزود: باید در همکاران قضائی ایجاد انگیزه شود تا نظرات خود را به صورت علمی و دقیق بیان نموده و در جهت علمی شدن هیأت‌های تخصصی در نهایت هیأت عمومی گام‌های مؤثری بردارند.

در این جلسه رؤسای هیأت‌های تخصصی دیوان عدالت اداری نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و از جمله عوامل مؤثر در بهبود رسیدگی هیأت‌های تخصصی و هیأت عمومی دیوان عدالت اداری را استفاده از نظرات کارشناسان در مسائل فنی، بهره گیری از ظرفیت پژوهشی دیوان در رسیدگی‌ها، ترغیب قضات به فعالیت مؤثرتر در مباحث هیأت‌ها ، تعیین گزارشگر ویژه جهت موضوع شناسی در هیأت تخصصی و بازنگری در پست‌های قضائی هیأت تخصصی برشمردند و تخصصی گرایی و اتخاذ رویکرد علمی در رسیدگی دیوان را موجب تحول در رسیدگی‌های دیوان عدالت اداری ذکر کردند. /خبرگزاری مهر