تحول در نهاد وکالت ضرورت است / متولیان ، حرمت نهاد وکالت را حفظ نکردند
تحول در نهاد وکالت ضرورت است / متولیان ، حرمت نهاد وکالت را حفظ نکردند
عدلنامه : رئیس مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه تحول در نظام وکالت و تغییر جدی این نظام ضرورت است، گفت: نهاد و نظام وکالت نیازمند در انداختن طرحی نو است و مرکز با جدیت این طرح را پیش می‌برد.

به گزارش عدلنامه ، علی بهادری جهرمی ، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ، در نشست کارآموزان وکالت اظهار کرد: انتظار نمی‌رود یک شهروند در جامعه اسلامی نسبت به حق خود نگرانی داشته باشد. 

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم ژست فرشته عدالت بودن را بگیریم و توقع حفظ جایگاه آن را داشته باشیم اما باز مسئولیت آن را نپذیریم؛ اگر بال وکالت همچون قضاوت یکی از بال‌های فرشته عدالت است، باید مسئولیت خود را هم انجام دهد. 

بهادری جهرمی با بیان اینکه تحول در نظام وکالت و تغییر جدی این نظام ، ضرورت است، گفت : این موضوع یک باید و لازمه است و باید طرحی نو ایجاد کرد. مرکز معتقد است بسیاری از سقف‌هایی که برخلاف شأن و جایگاه و ماهیت وکالت بر سر جامعه وکالت گذاشته شده ، ناروا است. چرا باید بعد از صد سال وکلای ما در جایگاه عمومی باشند؟ چه کسی مسئولیت تخصصی کردن وکالت را دارد؟ 

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بیان کرد: نهاد و نظام وکالت نیازمند در انداختن طرحی نو است و مرکز با جدیت این طرح را پیش می‌برد و قدرت مرکز در جوان گرایی است؛ جوانان وکیل باید با رشادت کار خود را انجام دهند. 

بهادری جهرمی بیان کرد: مرکز معتقد به توسعه نظام حقوقی است و باتوجه به گستردگی نهاد وکالت ، قطعاً اصلی‌ترین جایگاه را در نظام حقوقی دارد. 

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: اگر نهاد وکالت ضعیف شده ، به دلیل آن بوده که متولیان امر حرمت این امامزاده را نگه نداشتند و انشالله آینده‌ای روشن در حوزه وکالت وجود دارد./ایلنا